Kawasaki Kz750R ontroesten en galvaniseren

Het is tijd om de bakken met klein spul eens onderhanden te nemen. Om alle kleine onderdelen te ontroesten heb ik HG ontroester gebruikt, dit spul werkt prima. Een grote bak HG er in en alle kleine onderdelen er bij en klaar. Nu is het een kwestie van tijd en de roest verdwijnt als sneeuw voor de zon. Zoals je op de foto ziet schuimt het enorm en je ziet de roest er zo af komen.

Kawasaki Kz750R ontroesten

Nu is het een kwestie van goed naspoelen en het resultaat is prima. Op de foto´s zie je nog enkele onderdelen die nog geroest zijn en enkele onderdelen die al behandeld zijn.

Kawasaki Kz750R remmen
Kawasaki Kz750R remmen

Enkele bouten en moeren waren behoorlijk aangetast dus ben ik op zoek gegaan hoe ik deze weer optimaal kan beschermen. Op het Internet kwam ik een artikel tegen over het zelf galvaniseren van onderdelen. In een badje van azijn, suiker en zout heb ik een plaat zink aan de acculader gehangen en aan de andere pool de onderdelen. Na ongeveer een uur waren de onderdelen voorzien van een zink laagje. het zink zat er niet echt mooi op maar na een polijstbeurtje zag het er allemaal top uit.

De remmen zijn compleet gereviseerd. De remklauwen zijn uit elkaar gehaald, bramen gepolijst, nieuwe rubbers om de zuigers, nieuwe stofhoezen en remblokken geplaatst. In de hendels op het stuur zijn nieuwe zuigertjes met rubbers gekomen.

Kawasaki Kz750R remmen
Kawasaki Kz750R remmen

Aan de bedrading hoeft niets schokkends te veranderen maar de bobines heb ik wel van nieuwe bougiekabels en doppen voorzien.

Kawasaki Kz750R nieuwe bougiekabels en doppen