Kz750R de wielen

De wielen zijn eerste onderdelen die ik heb aangepakt omdat ik graag eerst het “rolling chassis” heb staan om vanuit daar verder te sleutelen. Vanwege de beperkte ruimte in mijn schuurtje vind ik het fijn dat ik snel even het project naar buiten kan rollen om in de schuur verder te sleutelen (buiten de 6 fietsen om die er ook in staan).

De velgen zagen er niet uit, vol met bloemkolen en diepe groeven. De schijven waren ook niet in de beste staat maar dik genoeg om te blijven gebruiken. De schroeven waarmee de schijven vast zitten zien er ook niet uit.

Om te beginnen heb ik de schroeven geschuurd, gepolijst en geseald zodat deze er weer als nieuw uit zien. De schijven zijn ontroest en het binnenwerk geseald. Voor de wielen was er iets meer werk nodig. Eerst zijn de wielen geschuurd en de lagers verwijderd. Daarna alle krassen er uit gehaald. In eerste instantie heb ik dat geprobeerd met schuurpapier maar heb ook delen met de vijl gedaan omdat de krassen te diep waren. Daarna zijn de randen van de velgen gepolijst, afgeplakt en de wielen gespoten. Ik heb de wielen gespoten met 2 lagen grondverf, 2 lagen goudkleurige autolak en 2 lagen blanke lak. Bij de goudkleur heb ik gekozen voor een groene spikkel zodat hij straks mooi bij het Kawasaki groen aansluit.

Kawasaki Kz750R
Kawasaki Kz750R
Kawasaki Kz750R
Kawasaki Kz750R
Kawasaki Kz750R
Kawasaki Kz750R
Kawasaki Kz750R
Kawasaki Kz750R